Wat is messengerbot marketing?

Geplaatst op

Misschien heb je er wel is van gehoord, misschien ook niet: messengerbot marketing. In online marketing wereld is dit onderwerp helemaal hot en als je werkzaam bent in deze wereld of als je ondernemer bent dien je er zeker van op de hoogte te zijn wat dit precies is. Wij vertellen je er dan ook graag meer over in dit artikel. Ben je nieuwsgierig geworden? Lees dan vooral verder want na het lezen zul je overtuigd zijn van de voordelen van het inzetten van messengerbot marketing.

Wat zijn de voordelen?


De grootste voordelen van een goed gebouwde messengerbot campagne is simpelweg dat ze gewoon hele goede resultaten behalen. Omdat het nieuw is worden de messengerbot campagnes heel vaak geopend door de doelgroep, waardoor de openingsratio’s heel erg hoog liggen. Hoger dan bijvoorbeeld een reguliere mail campagne. Daarnaast gebeurt dit via Facebook waardoor de gegevens van iemand die reageert op Facebook meteen bij jouw bekend zijn. Je beschikt meteen over de NAP-gegevens van een persoon, die je weer kunt gebruiken voor andere marketing doeleinden natuurlijk.

Hoe werkt het precies?


Ik hoor je denken: ‘Hoe werkt dat nou precies, een robot die in gesprek met je gaat?’. Het is natuurlijk geen echte robot die met je praat, er zal altijd wel een menselijke hand betrokken bij moeten zijn. Je zult zelf input moeten geven aan de zogenaamde flow van de gesprekken. Je kunt dus zelf aangeven wat de bot moet reageren als er een bepaalde vraag gesteld wordt. Zo kun je de bezoeker dus echt sturen naar een antwoord waar hij of zij naar op zoek is. Het zijn meestal dan ook meerdere keuzes die je aan kunt vinden in plaats van lange lappen teksten die iemand invult.

Overtuigd van het gebruik van messengerbot marketing? Veel succes met het bouwen van de campagne.